Home Excursió familiar al Pla de l’Estany i la Garrotxa

Excursió familiar al Pla de l’Estany i la Garrotxa

Tags

(11 i 12 de juliol)

Una colla de famílies ens van trobar de bon matí davant de l’esplai per iniciar un parell de dies de convivència.

Ens dirigírem cap a Banyoles en cotxes i un cop allí vam anar passejant fins a la Font Pudosa. Aquesta font té aquest nom ja que l’aigua que en surt fa una olor característica a ous podrits. Mentre caminàvem els més petits trobaren floretes, insectes de tots tipus, cargols i alguna sargantana.

fada2De la Font, caminant per uns paisatges encisadors, vam arribar a els Estanyols de la Cendra i d’aquí, per un passadís de fusta, vam arribar als Estanyols de Montalt. on hi havia un mirador des d’on vam observar els aiguamolls i algunes aus.

D’aquí vam continuar caminant un tros petit per la Carretera de Mieres per arribar a Les Estunes (Porqueres). El terra formava una terrassa tallada per unes escletxes de 5 i 6 metres d’alçada i 1 metre d’amplada amb un caire misteriós; ja que fa molts anys hi varen viure uns éssers fantàstics: Les Fades. Aquí vam recuperar forces ja que vam prendre un bon esmorzar a l’ombra de fabuloses alzines i roures.

A continuació, van dirigir-nos cap a l’Estanyol del Vila on vam tornar a recuperar els cotxes i vam deixar que les cames es relaxessin una mica. Estàvem tots emocionats ja que van anàvem a retrocedir en el temps per endinsar-nos dins les Coves de Serinyà, per conèixer una mica millor a on, com i perquè vivien els nostres avantpassats , els primers catalans, a la Prehistòria. Aquí vam veure un audiovisual i després ens vam dividir en dos grups, infantil i adult, amb monitors, i vam visitar coves diferents i en cada una d’elles ens van explicar detingudament tot el que hi havien descobert.pares

Un cop feta la visita ens vam desplaçar cap l’Àrea de Xenacs, a Les Preses, a on vàrem dinar i fer la sobretaula tot petant la xerrada i, a continuació, vam pujar el Puig Rodó on hi ha un mirador que té una vista fabulosa dels tots els volcans de la Garrotxa. Magnífic!!!

Posteriorment, vam anar tots a la Casa del Coll de Dalt a on ens vam instal·lar i organitzar les feines per grups: uns paraven taula, d’altres la desparaven i la neteja general va ser conjunta. Uns descansaren, els altres es van refrescar a la piscina. Vam fer un sopar compartit boníssim. Després de recollir, vàrem fer una petita gimcana per descobrir a quin puig pujaríem l’endemà: el Puig Sacalm. Un cop acabat el joc vam destinar una mica de temps a observar un cel nítid, preciós, ple d’estels.

Apa! A dormir! Tots els “no-adults” van dormir plegats en la mateixa habitació i els adults repartits en un parell. No sabem qui s’ho va passar millor a les habitacions si els petits o els grans. El Ratoncito Pérez ens va visitar perquè a l’Irene se li va caure una dent.

Un cop vam esmorzar i recollir, ens vam dirigir en cotxe cap el Puig Sacalm. És un espai verd i frondós, situat entre Osona i la Garrotxa, amb un desnivell d’uns 500 metres.

Els més esportistes i acostumats a caminar per la muntanya van fer el cim i els més “ganduletes” es van quedar, acompanyats dunes quantes vaques, al costat d’una font fresquíssima i d’un faig ben curiós.

Passades 4 hores entre pujar i baixar vam tornar a la casa de Coll de Dalt on ens esperava una banyada a la piscina, un dinar boníssim i una altra sobretaula magnífica.

Després de cantar tots plegats l’Hora dels Adéus, vam tornar a casa a dormir i a somniar amb les fades!!!